Oppsigelse/utflytting

Stiftelsen ønsker å takke for oppholdet og ønsker deg/dere lykke til videre.

Følgende oppgaver skal gjennomføres ved oppsigelse/utflytting:

  • Varsle oppsigelse skriftlig, trykk her.
    • Dato utflytting (avtalens opphørsdato)
    • Dato med tilhørende tidspunkt for befaring av leie objektets tilstand. Følgende oppgaver skal være gjennomført til denne befaring:
      • Leilighet skal være vasket slik at det er klart for nytt leieforhold
      • Boder skal være tømt og gjenstander som ikke skal være med på flyttelasset skal kjøres til avfalls deponi. Disse gjenstander skal IKKE plasseres ved våre avfallsstasjoner, det er kun til husholdningsavfall.
      • Antall nøkler som er utlevert skal tilbakeleveres
      • Strømmåler avleses og strømabonnement overføres til Stiftelsen
      • Kontonummer oppgis for retur av depositum
        • Dersom leiligheten er påført skader som ikke er å anse som «normal slitasje» vil leietaker gjøres økonomisk ansvarlig for disse skader. I slike tilfeller vil innbetalt depositum avregnes mot de kostander som kreves å utbedre de påførte skader.

For husleiekontrakter inngått før 01.10.2024 gjelder 1 måneds oppsigelse. Oppsigelsesdatoen starter fra den dagen hvor skriftlig oppsigelse er sendt.

For leiekontrakter inngått etter 01.10.2024 gjelder 3 måneders oppsigelse. Oppsigelsesdatoen starter fra den dagen hvor skriftlig oppsigelse er sendt.

Når leieforholdet er utløpt/avsluttet vil leietaker ha en 3 års karantene før man kan søke om bolig på nytt hos stiftelsen. Dersom leieforholdet avsluttes på grunn av mislighold vil det være opp til daglig leder/styret og vurdere hvorvidt man kan søke om bolig på nytt hos stiftelsen.